Els infants no necessiten un excés de joguines destinades a una finalitat; un puzle, un tricicle, jocs d’encaixos, etc… Aquest tipus de joguines en algunes ocasions limiten el pensament i l’aprenentatge significatiu.
Eduquem infants de 0 a 3 anys, els quals necessiten mostrar la seva creativitat i imaginació. Oferir els recursos adequats és essencial per poder despertar les diferents potencialitats i intel·ligències dels nostres infants.
És per això que considerem molt important oferir també materials no estructurats, és a dir, materials que no tinguin una finalitat concreta. Blocs de fusta, pedres, pals, caixes de cartró… En definitiva objectes que formen part del nostre entorn i que permeten a l’infant pensar lliurement donant la funció en el seu joc segons les seves necessitats i interessos.
Aquests materials s’han de presentar en certs moments i de manera diferenciada dels materials estructurats, per tal de captar el seu interès i posteriorment poder observar amb atenció la representació simbòlica que cada infant farà de cada material.
Com a mestres ens sentim afortunades de gaudir d’aquests instants de joc lliure, on podem observar el nen/a en la seva essència, on els trets d’identitat de cada infant sobresurten i conseqüentment com a mestres els podem entendre i comprendre per guiar-los en el seu procés d’aprenentatge.
Cubs de fusta |
Anelles de fusta |
ous de fusta |
Teles |
Tubs |
Caixes |
Agulles d’estendre la roba |
Rotllets de fusta |
Cintes |
Arc de sant martí de waldorf |