AULA GRAN

Per les seves dimensions és ideal perquè els infants puguin jugar lliurement als diferents racons de joc. Hi han racons fixes com poden ser la caseta, la família i els mocs i d’altres de variables els quals apareixen i desapareixen en funció dels interessos i les motivacions dels infants.

AULA PETITA

Esdevé un espai multifuncional en la qual s’hi desenvolupen propostes d’experimentació, pintura, de llum… en definitiva propostes per deixar anar la imaginació, la creativitat i viure tot tipus de sensacions i d’emocions. Al mateix temps és el menjador.

DORMITORI

És l’espai de descans. El son juga un paper molt important en el desenvolupament precoç del cervell i l’aprenentatge. Un infant que ha descansat podrà estar més alerta, content i actiu per a tot tipus de propostes a què hagi de fer front al llarg del dia, ja sigui menjar, observar, jugar, etc. Mentre que si no ha descansat prou, estarà de mal humor, es mostrarà més desatent i fàcilment estarà de mal humor. A l’escola procurem adaptar-nos a l’evolució del ritme del son de cada nadó i procurem ajudar-los proporcionant rutines de descans que donin resposta a les seves necessitats. Amb el temps, i amb estreta sintonia i col·laboració amb les famílies l’infant va aprenent autoregular-se i a expressar les seves necessitats de descans. Amb els infants més petits ens adaptem al seu ritme de son. Els infants més grans descansen al dormitori després de dinar.

ENTRADA ESCOLA

En aquest espai i trobem els penjadors dels infants, cada nen/a té el seu amb el nom i la fotografia. Al penjador hi deixem la jaqueta, una maleta amb la roba de recanvi, les botes d’aigua i la bata de pintura. A l’entrada hi trobem un espai per deixar-hi els cotxets, un plafó informatiu, el dietari dels patufets i un expositor amb algunes de les propostes realitzades pels infants. A les dues aules, al dormitori i a l’entrada de l’escola hi han exposades diferents documentacions.

CUINA

Aquesta està formada pels elements bàsics d’una cuina, però no està habilitada per cuinar. Solament tenim microones, per escalfar el menjar que ens porten les famílies de casa. LAVABO: Tenim un lavabo format per dos vàters i una aigüera adaptats a la mida i les necessitats ergonòmiques dels infants d’aquesta edat.

DESPATX

És un espai de reduïdes dimensions, en el qual, es porten a terme les funcions de direcció i les entrevistes amb les famílies.

LAVABO EDUCADORES

Espai destinat per les educadores. Comunica amb la ludoteca.

CANVIADOR

està situat a l’espai del dormitori de tal manera que podem observar l’aula en el moment de canviar els infants. Hi ha el canviador i a sota un armari amb prestatges amb tot el material necessari pel canvi de bolquers. També hi ha un vàter a la mida de l’infant.

ESPAI EXTERIOR

Un espai essencial per l’escola. Esdevé un gran espai d’aprenentatge i de descoberta on portem a terme propostes lúdiques i d’experimentació al mateix temps que compartim l’espai amb la natura. Hi tenim una caseta, un sorral, estructures de fusta, torretes amb flors… És un espai molt ampli, el qual afavoreix el joc amb pales i galledes, bicicletes, pilotes, caixes, cercles, ampolles, cotxes… Quan fa bon temps també l’utilitzem per fer algunes sessions d’experimentació, ja siguin amb aigua, farina… i per fer joc heurístic.